69 merkintää.
Hei,
Yritin etsiä tietoa tuosta finmar/nauticat36
Kaikissa myynti ilmoituksissa ulkomaita lähtien puhutaan Nauticat36..
Mutta onko ko.veneellä mitään tekemistä Siltalan kanssa..eikös se nimenomaan ole finmar?
Yritin etsiä tietoa tuosta finmar/nauticat36
Kaikissa myynti ilmoituksissa ulkomaita lähtien puhutaan Nauticat36..
Mutta onko ko.veneellä mitään tekemistä Siltalan kanssa..eikös se nimenomaan ole finmar?
Hei
Muistan aikanaan nähneeni hienon veneen Helsingin Hietalahden telakan rannalla. Perässä luki "Stressbraker" Näitä sivuja lukiessani tajusin, että se oli Finmar Admiral.
Niinpä uteliaisuuttani kysynkin, olisiko täällä jollakin tietoa kyseisen Veneen tarinasta.
Muistan aikanaan nähneeni hienon veneen Helsingin Hietalahden telakan rannalla. Perässä luki "Stressbraker" Näitä sivuja lukiessani tajusin, että se oli Finmar Admiral.
Niinpä uteliaisuuttani kysynkin, olisiko täällä jollakin tietoa kyseisen Veneen tarinasta.
Hei,
Yritin etsiä tietoa tuosta finmar/nauticat36
Kaikissa myynti ilmoituksissa ulkomaita lähtien puhutaan Nauticat36..
Mutta onko ko.veneellä mitään tekemistä Siltalan kanssa..eikös se nimenomaan ole finmar?
Yritin etsiä tietoa tuosta finmar/nauticat36
Kaikissa myynti ilmoituksissa ulkomaita lähtien puhutaan Nauticat36..
Mutta onko ko.veneellä mitään tekemistä Siltalan kanssa..eikös se nimenomaan ole finmar?
Moro,
Mikähän olisi se oikea potkuri Finmar Sea cabiniin AQ131 volvolla? Nykyisestä potkurista on joku ilmeisesti putsaus ja maalauspuuhissa putsannut kaikki jäljet, liukuunlähtö on melkoista kyntämistä eli liian jyrkkä. Mikähän tälläiseen olisi paras diesel kone, DTI 1.7?
Mikähän olisi se oikea potkuri Finmar Sea cabiniin AQ131 volvolla? Nykyisestä potkurista on joku ilmeisesti putsaus ja maalauspuuhissa putsannut kaikki jäljet, liukuunlähtö on melkoista kyntämistä eli liian jyrkkä. Mikähän tälläiseen olisi paras diesel kone, DTI 1.7?
Montaako Finmar Commodore venettä on valmistettu yhteensä?
Minulla on semmonen ja rojekti vene.
Tulossa om606 mylly Bravo 2 perävetolaitteella.
Minulla on semmonen ja rojekti vene.
Tulossa om606 mylly Bravo 2 perävetolaitteella.
Ostin viime vuonna suht harvinaisen Finmar captain DCn ja sitä nyt kunnostettu entistä parempaan kuntoon, kyseessä kun kuitenkin klassikko, jonka ominaisuudet eivät häpeä vieläkään näille nykyveneille. Löytyisikö joltakin sivulta/henkilöltä esim valokuvia tms. Ko. Veneestä, valmistuksesta jne? Kaikki lisätieto otetaan vastaan kovasti kiitollisena!
Vene on Finnmar 510 Sportman vm 1969 ja koneena volvo penta B20. Irroitin vetolaitteen huoltoa varten, nyt on ongelmana vetolaitteen tunnistus varaosien hankkimista varten. Tyyppikilvessä lukee BZ NR B224298. Siis mikä vetolaite ?
Onko finmar sea cabin värikoodeja tiedossa?Pitäisi valkoinen runko malata ja vaaleansininen kansi mitä pitäisi hieman paikata.
Tässä olisi linkki parannuksesta, jonka tein Finmar Magnumiin
https://merellajamuuallakin.com/2021/09/13/ussi-pressu-sarzaan-kopio-vanhasta-blogista-ja-vahan-lisailtya-kuvia/?fbclid=IwAR1-1r3ez8lZxjwMnn3Ttf4HObrI7Yyozq7ZWlviG_v5MjePSb3ZiD-v_As
https://merellajamuuallakin.com/2021/09/13/ussi-pressu-sarzaan-kopio-vanhasta-blogista-ja-vahan-lisailtya-kuvia/?fbclid=IwAR1-1r3ez8lZxjwMnn3Ttf4HObrI7Yyozq7ZWlviG_v5MjePSb3ZiD-v_As
Onkohan Finmar Pilotin valmistusmääristä tietoa? Pilot perävedolla olisi hakusessa jos joku sellaista suostuu myymään
Olen muutaman vuoden omistanut dakycruiserin vm. 1969. Koneena on volvo penta aq 115, joka roikkuu pelkästään kilven ja perälaudan varassa. Mitään tassuja tms. kiinnikettä veneeseen ei ole. Ei ole edes jälkiä, että olisi koskaan ollutkaan. Koneessa on kyllä paikat tassuille. Onko näin ok ?
Moi, hommasin Captainin ja oikeastaan ainut asia mikä uupuu, on uimataso. Onko vinkkejä mistä vois sopivaa lähteä kyselemään.
Kiitos.
Kiitos.
Minulla on ollut jo toistakymmentä vuotta Finmar Sportsman, missä Mercury 90 perässä. Ajatuksena on jossain vaiheessa laittaa vene tiptop-kuntoon ja kysymys kuuluukin mistä löytäisin alkuperäisen ruorin eli ohjauspyörän? Veneeseen asennettiin hydrauliohjaus, mutta moderni ratti ei sovi tyyliin...
Ostin viime syksynä Finmar Finmaster veneen vm. 1983. Veneen valmistusnumero on 33. Kuinkahan paljon näitä on tehty? Veneen vanha nimi on Möhkö ja pian nimeksi tulee Jiaxi.
Olen käyttänyt paljon aikaa ja rahaa tämän upean veneen kunnostamiseen. Nyt siinä on keulapotkuri ja uusin kaikki veneen verhoilut. Värinä on pirteä sininen hyvälaatuinen kangas. Maalasin ulkopuolen erittäin tumman siniset osat hieman vaaleammalla sinisellä ja veneen ulkonäkö päivittyi 2000-luvulle. Veneeseen tulee myös kaksi ohutta 50 W:n aurinkopaneelia kiinnitettynä flybridgen etuosaan. Vanha paneeli oli rikki..
Nyt vene alkaa olla valmiina vesillelaskuun, kunhan vielä hieman kiilloittelen ja vahaan sitä. Kaikki veneen ulkoiset puuosat ja osin myös sisältä odottavat hiontaa ja petsausta.
Terveiset Möhkön vanhoille omistajille ja hauskoja veneily hetkiä kaikille Finmar veneiden omistajille!
- Jyrki Juslin-
Olen käyttänyt paljon aikaa ja rahaa tämän upean veneen kunnostamiseen. Nyt siinä on keulapotkuri ja uusin kaikki veneen verhoilut. Värinä on pirteä sininen hyvälaatuinen kangas. Maalasin ulkopuolen erittäin tumman siniset osat hieman vaaleammalla sinisellä ja veneen ulkonäkö päivittyi 2000-luvulle. Veneeseen tulee myös kaksi ohutta 50 W:n aurinkopaneelia kiinnitettynä flybridgen etuosaan. Vanha paneeli oli rikki..
Nyt vene alkaa olla valmiina vesillelaskuun, kunhan vielä hieman kiilloittelen ja vahaan sitä. Kaikki veneen ulkoiset puuosat ja osin myös sisältä odottavat hiontaa ja petsausta.
Terveiset Möhkön vanhoille omistajille ja hauskoja veneily hetkiä kaikille Finmar veneiden omistajille!
- Jyrki Juslin-
Toissa syksynä tuli hommattua Finmar 525 HT,
kesä 2019 meni moottori murheiden takia enempi trailerilla. Nyt vene on vesille valmiina. Koneena suurimmalta osin uusittu OMC Cobra 3.0 140hp.
kesä 2019 meni moottori murheiden takia enempi trailerilla. Nyt vene on vesille valmiina. Koneena suurimmalta osin uusittu OMC Cobra 3.0 140hp.
Tervehdys kaikki,
Tuli ostettua Finmar 570ht talvi-iltojen iloksi. Vene on seissyt pitkään ja on kunnoltaan aika karu. Katsotaan jos keväällä jo voisi julkaista kuvia 😀
Tuli ostettua Finmar 570ht talvi-iltojen iloksi. Vene on seissyt pitkään ja on kunnoltaan aika karu. Katsotaan jos keväällä jo voisi julkaista kuvia 😀
Omistan Finmar Family 800 veneen. Se on sarjanumeroltaan 100. Veneen sisustus poikkeaa kaikista muista näkemistäni. Paljon puuta ja mm. kulkuaukko keulaan ei ole keskellä vaan vasemmassa laidassa. Tehtiinkö näitä useita ja liittyikö veneeseen muuta erikoista?
Finnmar lady cabinin omistaja.
Aika vähänlaisesti löytyy tietoo kyseisestä veneestä
Aika vähänlaisesti löytyy tietoo kyseisestä veneestä
Ainakin historiatiedoissa (valmistusmäärät ja toimituksia koskevat tiedot) oli epäarkkuuksia. Ei kuitenkaan mitään dramaattista.
Kippari-lehden marraskuun numerossa oli juttu kunnostusprojektiin menevän Admiralin kuntotarkastuksesta. Jutussa muutama asiavirhe, mutta tukevatekoinen vene rakenteiltaan edelleen hyvässä iskussa!
terve,
Keväällä tuli hommattua Finmar Commodore vm-79 ja olisin kiinnostunut kaikesta mahdollisesta veneeseen liittyen.
Jos jollain on vastaava tai sattuu noin muutoin tietämän veneestä tai on käyttökokemuksia niin saa ottaa yhteyttä.
Erityisesti kiinnostaisi:
Keväällä tuli hommattua Finmar Commodore vm-79 ja olisin kiinnostunut kaikesta mahdollisesta veneeseen liittyen.
Jos jollain on vastaava tai sattuu noin muutoin tietämän veneestä tai on käyttökokemuksia niin saa ottaa yhteyttä.
Erityisesti kiinnostaisi:
- Veneen rakenne (alkuperäiset piirustukset)
- Hyväksi havaitut modaukset
- Erilaiset moottorivaihtoehdot ja niiden +/-
Josko näin talven tullessa vielä niille, jotka eivät tiedä ja haluavat lueskella kesäni tapahtumia, niin täältä saapi katsoa
http://sarza2.matkablogeja.fi/
http://sarza2.matkablogeja.fi/
Seafellow'n kotisatama on Helsingissä Herttoniemessä, Laivalahden venesatama.
Moi,
Minulla on Finmar Seafellow moottorivene.
Löytyyköhän ketään jolla olisi samainen malli? Olen harkinnut painon lisäämistä pohjalle vakauden lisäämiseksi ja ohjauspulpetin "modifioimista". Olisi kiva kuulla jos jollain olisi aiheista kokemuksia ko. malliin?
T: Esa A.
Minulla on Finmar Seafellow moottorivene.
Löytyyköhän ketään jolla olisi samainen malli? Olen harkinnut painon lisäämistä pohjalle vakauden lisäämiseksi ja ohjauspulpetin "modifioimista". Olisi kiva kuulla jos jollain olisi aiheista kokemuksia ko. malliin?
T: Esa A.
Kyllä molemmat veneet olivat Suomesta. Toinen pääkaupunkiseudulta, toinen Porin suunnalta. Samat veneyksilöt esiintyvät tämän sivuston galleria-osassa.
Heinäkuun alkupäivinä tuli Tallinnan vanhankaupungin satamassa eteen harvinainen tilanne. Kaksi Admiralia samassa satamassa.
Ei ole minun kohdalleni aiemmin moista sattunut!
Ihmeteltiin asiaa puolin ja toisin. Harmi että ei saatu veneitä samaan kuvaan.
Ei ole minun kohdalleni aiemmin moista sattunut!
Ihmeteltiin asiaa puolin ja toisin. Harmi että ei saatu veneitä samaan kuvaan.
Hei,
Olen kunnostamassa Finmar Familya ja tiedustelisin josko joku tietäisi mitä tuo ikkunatiivistelista on nimeltään ja mistä sitä saa? Ikkunat ovat alumiinilistalla olevaa mallia. Keskihytin sivuikkunat ovat nyt irti. Tuntuu olevan monella eri nimellä ikkunatiivisteitä ja monennäköistä.
Vinkkejä toivoen,
Mikko
Olen kunnostamassa Finmar Familya ja tiedustelisin josko joku tietäisi mitä tuo ikkunatiivistelista on nimeltään ja mistä sitä saa? Ikkunat ovat alumiinilistalla olevaa mallia. Keskihytin sivuikkunat ovat nyt irti. Tuntuu olevan monella eri nimellä ikkunatiivisteitä ja monennäköistä.
Vinkkejä toivoen,
Mikko
Löysin ko sivustun Kipparin jutusta joka käsitteli Murajan matkaa. Itselläni on Finmar Finmaster no 22. Vene ollu mulla 13 vuotta ja olen erittäin tyytyväinen.
Hei!
Jos tuollainen Finmar-kerho on perusteilla niin olen ehdottomasti kiinnostunut. Ajopelinä on Seamaster
Jos tuollainen Finmar-kerho on perusteilla niin olen ehdottomasti kiinnostunut. Ajopelinä on Seamaster
Hei, 420 pituus 165 oli siis tyyppikilvessä. 1950 luvun vene on saman mallinen.
Terve kaikki,
Hankkisin viime kesänä ensimmäiseksi omaksi veneeksi "kokosinappisen" HT510 Penta aq115 koneella. Pelasi alkuun mallikkaasti, mutta sitten tuli ongelmia plaaniin nousun kanssa (ventilaatio/kavitointi) sekä ilmeisesti sähköpuolen ongelmia, kun kone sammui yhtäkkiä. Käynti oli parina muunakin kertana hieman epäilyttävää. Esimerkiksi kerran sammutuksen ja hetken kalastuksen jälkeen ei lähtenyt enä käyntiin. Näit� vikatapahtumia lukuunottamatta käynti on ollut ok ja käynnistys lähes laakista. Lopulta tuli syksy vastaan ja vene talliin.
Nyt kuumottelee jo päästä vesille. Lähiviikkoina olisi tarkoitus kunnostaa koneen sähköpuoli + tehdä kunnon huolto. Potkurikin menee vaihtoon, koska epäilen että ventilaatio johtunee siitä. Joten eikun kesää kohden! Otan mielelläni vastaan tietoa ja vinkkiä vastaavanlaisesta veneestä & koneesta.
Hankkisin viime kesänä ensimmäiseksi omaksi veneeksi "kokosinappisen" HT510 Penta aq115 koneella. Pelasi alkuun mallikkaasti, mutta sitten tuli ongelmia plaaniin nousun kanssa (ventilaatio/kavitointi) sekä ilmeisesti sähköpuolen ongelmia, kun kone sammui yhtäkkiä. Käynti oli parina muunakin kertana hieman epäilyttävää. Esimerkiksi kerran sammutuksen ja hetken kalastuksen jälkeen ei lähtenyt enä käyntiin. Näit� vikatapahtumia lukuunottamatta käynti on ollut ok ja käynnistys lähes laakista. Lopulta tuli syksy vastaan ja vene talliin.
Nyt kuumottelee jo päästä vesille. Lähiviikkoina olisi tarkoitus kunnostaa koneen sähköpuoli + tehdä kunnon huolto. Potkurikin menee vaihtoon, koska epäilen että ventilaatio johtunee siitä. Joten eikun kesää kohden! Otan mielelläni vastaan tietoa ja vinkkiä vastaavanlaisesta veneestä & koneesta.
Hei, tietääkö kukaan, mikähän vuosimalli tuulilasivene? Finmar SP420 165
Hei, minulla on Finmar Family 800 vene ja siinä Valmetin 411 moottori. Moottorin pakosarjaan kiinnittyvä lämmönvaihdin alkaa olemaan entinen. Löytykö täältä tietoa siihen, kannattaako lämmönvaihdinta alkaa korjauttamaan (miten/kuka pystyy näitä tekemään) tai löytyykö lämmönvaihtimia jostain kunnostettuna? t.Asko
Suomenmaahan on täynnä eri merkkikerhoja, Mitsubishi, Audi, Subaru ja vaikka mitä. Kun näitä vannoutuneita Finmar-faneja tuntuu riittävän, niin tuntuisiko siltä, että pohjaa olisi myös Finmar-klubille tai peräti pursiseuralle? Siitäkin huolimatta, että joku Admiral-"amiraali" taannoin ilmoitti, ettei häntä kiinnosta seurustella Airiston-Mosseilla ajelevan rupusakin kanssa, niin löytyisikö yhteenkuuluvaisuuden henkeä muiden joukosta? Voisimme jakaa kokemuksiamme näiden klassikkoveneiden peruskorjauksista, ja mikäolisi upeampaa kuin vanhojen Finmarien kokoontumisajo Tauno Wiljasen elämäntyätä kunnioittaen? Miltä tuntuisi perässä liehuva "viirulippu", jonka yläkulmassa olisi fp-logo?
Hei!
Kiitos avusta. Saimme eilen rekisteröityä veneemme 7:lle
mainosesitteen avulla.
Kiitos avusta. Saimme eilen rekisteröityä veneemme 7:lle
mainosesitteen avulla.
Ostettiin Finmarin SeaCabin 570 ja ensimmäinen koeajo tehtiin 18.12.2015. Vene osoittautui todella hyväksi.
Vene on rekisteröity 6 hengelle, tietääkö kukaan saako sitä rekisteröityä useammalle? Kesää odotellessa.
Vene on rekisteröity 6 hengelle, tietääkö kukaan saako sitä rekisteröityä useammalle? Kesää odotellessa.
Veneiden klassikkorekisteri on toiminut Suomessa nyt runsaat pari vuotta. Selailin listaa. Paljonhan tuolla on puuveneitä, mikä on ihan ymmärrettävä. Olettaisin että ajan mittaan lasikuituveneitä tulee tuonnekin lisää.
Mahtaako kukaan Finmarin omistajista suunnitella veneensä listaamista klassikkorekisteriin?
Mahtaako kukaan Finmarin omistajista suunnitella veneensä listaamista klassikkorekisteriin?
Riihimäellä Pixmill tekee ainakin noita finnmarin tarroja. Niilläon myös tuo vanha pemarin logo koneella
Numeroin tämä kausi
- maileja kertyi 1217
- naftaa paloi 1748,7 lt
- ja VolvoPenta oli käynnissa 125,8 tuntia
- ja kotisatamasta oltiin pois 47 yötä
Nostan työkseni veneitä ja nostin erään asiakkaan Finmarin jonka hän sanoi olevan Family 840 eli uudempi painos Familysta. Onko sellainen jäänyt vahingossa pois sivuilta vai enkö vain löytänyt? Vai onko asiakkaani puhunut puutaheinää? Veneessä oli selvästi Finmarin merkki ja malliltaan samantapainen kuin "normaali" Famlily mutta leveämpi ja pituutta 8.40 metriä.
Tervehdys.
Osaako joku auttaa asiassa, kun haluaisin alkuperäisiä Finmarin tarroja/merkkejä veneeseen.
Mistä moisia on nykyän teetetty?
Kiitos etukäteen.
Osaako joku auttaa asiassa, kun haluaisin alkuperäisiä Finmarin tarroja/merkkejä veneeseen.
Mistä moisia on nykyän teetetty?
Kiitos etukäteen.
Tänään matkalla Inkooseen tuli tälle kesälle Magnumin mittariin tuhat mailia täyteen. Ja kuten laulussa sanotaan, "vielä on kesää jäljellä"
Kyllä Finmarilla kelpaa ....
Kyllä Finmarilla kelpaa ....
Hei,
Hienoa kun on Finmar harrastajilla omat sivut. Meillä Finmar family ollut vuodesta 2009 ja koneena BMW D 190. Vene on muista poiketen täysin katettu ja perimätiedon mukaan veneen alkuperäinen omistaja olisi itse tehnyt veneen Finmarin telakalla itselleen yhteysveneeksi. Mukava vene kaikin puolin. mitenkäs teidän Bemarit on toimineet, onko muilla vastaavaa konetta alla?
Hienoa kun on Finmar harrastajilla omat sivut. Meillä Finmar family ollut vuodesta 2009 ja koneena BMW D 190. Vene on muista poiketen täysin katettu ja perimätiedon mukaan veneen alkuperäinen omistaja olisi itse tehnyt veneen Finmarin telakalla itselleen yhteysveneeksi. Mukava vene kaikin puolin. mitenkäs teidän Bemarit on toimineet, onko muilla vastaavaa konetta alla?
Huomenta. Juu, näyttäs olevan toteutettu niinkuin sanoit. Vuotokohtaa en tiedä, mutta kun tankkasin täyteen ( 120L) niin parinpäivän päästä oli koneen alla nelisen litraa bensaa. Pilssipumppu oli sulanut ja sillee... Bensapumpun keväällä vaihdoin ja letkuliitokset näyttäs pitäviltä, että jostain alakautta sen täytyisi tihkua...? Tankin ulkopuoleltahan ei paikkaus onnistune, niin olisikohan sisäkautta mitenkään mahollista? Viimesyksyllä tankkasin vain 80 litraa, silloin ei silmämäräistä vuotoa ollut havaittavissa, vaikkakin sellanen hienoinen bensankäry leijalikin. Itsekään en erillis tankeille oikein lämpene, mutta tuntuu hiukkas haastavalta tuon alkuperäisenkään fiksaus? Ps. Kun avaa lattialuukut siit tankin päältä, niin siellä ei mielestäni bensa haiskahda, outoa??
Heippa taasen. Vaikeudet tähän asti voitettu, mut uutta pukkaa, heh. Mites, oisko mitää vinkkei antaa vuotavan bensatankin korjaukseen? Näyttäs äkkiseltään, että vene on tankin ympärille rakennettu...?? Ja lasikuituu olettaisin tankinkin olevan, 120 litranen sellanen. Vai oisko irtotankki tai kaks fiksuin ratkaisu? Tilaahan niille näyttäs suht hyvin läytyvän kyllä, ku pienehköjä koteloita läytyy 570 Sea Cabin:ista sieltä täältä. Vai onko kuolleena syntynyt ajatus...
-E-
-E-
Heips Finmarilaiset !
Nyt on ensimmäinen pitempi reissu Magnumilla tehty.
452 mailia, Utön kautta Maarianhaminaan, Naantalissa, Hangossa ja lukuisissa upeissa pikku saarissa.
Muuten reissu olis ollut täydellinen, mutta VolvoPentasta meni startti, sain väliaisesti toimimaan ja uuden Naantalista.
Kyllä on Magnumi hyvä vene.
Hyvää kesän jatkoa
Nyt on ensimmäinen pitempi reissu Magnumilla tehty.
452 mailia, Utön kautta Maarianhaminaan, Naantalissa, Hangossa ja lukuisissa upeissa pikku saarissa.
Muuten reissu olis ollut täydellinen, mutta VolvoPentasta meni startti, sain väliaisesti toimimaan ja uuden Naantalista.
Kyllä on Magnumi hyvä vene.
Hyvää kesän jatkoa
Tervehdys.
Mistä voisin etsiä ns. tyyppikilpeä Finmar Commodor veneestä vm-76. Vai onko silloin edes laitettu sellaista?
Mistä voisin etsiä ns. tyyppikilpeä Finmar Commodor veneestä vm-76. Vai onko silloin edes laitettu sellaista?
Tuli vahingossa hankittua 5 v.sitten 570DC.
Vene oli aikalailla peruskorjauskohde, veneen malli sai minut kiinnostumaan.
Selasin tietoja venemallista ja kun se oli kipparilehdessä tässä taannoin niin totesin että ei se tainnut olla ihan huono hankinta.
Projekti piti olla talven pari mutta testi ajolle päästiin vasta viime vuoden syyskuussa
Päätin pitää sama moottori Nissan 2,8 turbo ja siinä vasta toinen kone rupes toimimaan.
Vetolaitteeseen piti saada trimmi ja sekin mani vaikeimman kautta kun ostamassa olevassa 280 oli laakerit jumissa, joten otin oma perä ja vaihdoin kilpi.
Olen ihan uusi näissä vene piireissä mutta kun käytiin testaamassa niin tuttu vene ammattilinen totes että tää on ihan toimiva paketti.
Semmoinen kysymys olis verhoilusta. Kolmen kangas kerroksen alta paljastui vaalea keinonahka missä on sama kuviointi kuin fp logossa, voisko olla alkuperäiset, vene on -69.
Olen yrittänyt tehdä siitä mahdollisimman alkuperäinen, joten olisko kuvia ym tietoa tästä mallista.
Vene oli aikalailla peruskorjauskohde, veneen malli sai minut kiinnostumaan.
Selasin tietoja venemallista ja kun se oli kipparilehdessä tässä taannoin niin totesin että ei se tainnut olla ihan huono hankinta.
Projekti piti olla talven pari mutta testi ajolle päästiin vasta viime vuoden syyskuussa
Päätin pitää sama moottori Nissan 2,8 turbo ja siinä vasta toinen kone rupes toimimaan.
Vetolaitteeseen piti saada trimmi ja sekin mani vaikeimman kautta kun ostamassa olevassa 280 oli laakerit jumissa, joten otin oma perä ja vaihdoin kilpi.
Olen ihan uusi näissä vene piireissä mutta kun käytiin testaamassa niin tuttu vene ammattilinen totes että tää on ihan toimiva paketti.
Semmoinen kysymys olis verhoilusta. Kolmen kangas kerroksen alta paljastui vaalea keinonahka missä on sama kuviointi kuin fp logossa, voisko olla alkuperäiset, vene on -69.
Olen yrittänyt tehdä siitä mahdollisimman alkuperäinen, joten olisko kuvia ym tietoa tästä mallista.
Hienot sivustot. Mukava lukea historiaa näiden osalta. Meillä on family vuodelta -79 pari vuotta ollu projektina ja nyt jussina eka reissu edessä. tekniikkana mercruiser 130hp vuodelta 98 täysin kävin läpi kaiken kilvestä vetolaitteen kautta täyteen moottori remonttiin .tuli sitten myös jääkaappi mikro 3,5kw invertteri aurinko panelit plotteri yms 2000 luvun herkkuja laitettua. uskomattoman laadukkaan oloinen runko ei mitään vaurioita
Hieps !
Sain ostettua Finmar Magnumin , -91 , AD41DP , Turusta haettiin ja ajettiin Espooseen. Ai että voi vene olla hyvä, kulkee ku juna. Minustakin tuli fani. 😀
Sain ostettua Finmar Magnumin , -91 , AD41DP , Turusta haettiin ja ajettiin Espooseen. Ai että voi vene olla hyvä, kulkee ku juna. Minustakin tuli fani. 😀
Eli, aloittelijan tyhmä kysymys taas, eli sitä kippii ei kannata käyttä ajossa plaaniin pääsemiseks ja pysymises? Ei taida tekniikka sitä kestää??
Niin, trimmi kait se on, vaik vetolaitteen kipiksi sitä ennemminkin kutsuisin? Mutta se on mekaaninen, sähkömoottorilla toimiva. Moottori kyl pyörii, mut jostain sutii tyhjää ja mitään ei tapahdu...
Bensapumpun fiksaus tai vaihto, jos jostain löytyy ja tankin anturin ja mittarin vaihto. Trimmi lopetti toimintansa syksyllä. Pientä vesivuotoakin havaittavissa moottorin jonkun tiivisteen välistä jne. Taivasalla kun tekee, nii kelitki sais olla suopeemmat väsäämiselle. Puhki syöpyneen pakosarjan jo syksyllä vaihdoin, kuten impellerinkin, mutta hiukkas lämpöisenä tuo käy edelleen. Liekkö tukoksia viä jossain.
Hei!
Hommasin viimekesänä kans elämäni ensimmäisen veneen. Kyseessä Finmar 570 Sea Cabin. Ei välttämättä paras vaihtoehto näin aloittelijalle, pientä laittoa kun tuntuu olevan jatkuvasti... mutta eiköhän sitä tänä suvenakin vesille kuitennii taas päästä? Mukavaa kesän alkua jo nyt 🙂
Hommasin viimekesänä kans elämäni ensimmäisen veneen. Kyseessä Finmar 570 Sea Cabin. Ei välttämättä paras vaihtoehto näin aloittelijalle, pientä laittoa kun tuntuu olevan jatkuvasti... mutta eiköhän sitä tänä suvenakin vesille kuitennii taas päästä? Mukavaa kesän alkua jo nyt 🙂
Tapahtumarikkaan vappuviikonlopun jälkeen tätyy hyviä fiiliksiä laittaa jakoon myös tänne Finmar-sivustolle !
Puolentoista vuoden peruskorjausoperaation jälkeen laskimme vapunaattona Admiralimme jälleen vesille. Vapunpäivänä vene ajettiin Tammisaaren lähistöltä Espoon rannikolle, ja nyt innolla odotetaan uutta veneilykautta.
Kunnostuksessa veneen rungolle ja pohjalle tehtiin perusteellinen kuivatus- ja kunnostusoperaatio jossa värikin vaihtui, sisutusta on uusittu, elektroniikka päivitetty tämän päivän tasolle, ja yhtä sun toista pienempää. Kaikki siinä toivossa että tämä kappale Finmarin historiaa saataisiin säilymään pitkälle tulevaisuuteen.
Hyvää alkavaa kautta kaikille Finmar-veneilijöille!
Puolentoista vuoden peruskorjausoperaation jälkeen laskimme vapunaattona Admiralimme jälleen vesille. Vapunpäivänä vene ajettiin Tammisaaren lähistöltä Espoon rannikolle, ja nyt innolla odotetaan uutta veneilykautta.
Kunnostuksessa veneen rungolle ja pohjalle tehtiin perusteellinen kuivatus- ja kunnostusoperaatio jossa värikin vaihtui, sisutusta on uusittu, elektroniikka päivitetty tämän päivän tasolle, ja yhtä sun toista pienempää. Kaikki siinä toivossa että tämä kappale Finmarin historiaa saataisiin säilymään pitkälle tulevaisuuteen.
Hyvää alkavaa kautta kaikille Finmar-veneilijöille!
Moi.. Minulla on myös ilmeisesti tuo aiemmin mainittu Finmar Cabin koska siinä on ulkolaitamoottori eikä tuota sisäperämoottoria..
Rekisteriotteeseen on merkitty vuodeksi -69.. Mietinkin tuossa aiemmin jo että onko venettä itse muokattu kun kaikissa kuvissa mitä olen löytänyt on juuri tuo sisämoottori..
Veneessä on myös etuistuinten takana pitkittäiset istuimet.. Erona noihin mainosten kuviin on siis myös se että etuistuinten kaapinovet ovat sivulla eivätkä istuinten takana koska siellä ovat ne toiset istuimet / "säilytyslaatikot"..
Onko tästä mallista enemmän tietoa? Ja haluatteko kuvia veneestä? Vene on vielä laittamatta ja aika kulahtanut, mutta kyllä se siitä.. 🙂
Rekisteriotteeseen on merkitty vuodeksi -69.. Mietinkin tuossa aiemmin jo että onko venettä itse muokattu kun kaikissa kuvissa mitä olen löytänyt on juuri tuo sisämoottori..
Veneessä on myös etuistuinten takana pitkittäiset istuimet.. Erona noihin mainosten kuviin on siis myös se että etuistuinten kaapinovet ovat sivulla eivätkä istuinten takana koska siellä ovat ne toiset istuimet / "säilytyslaatikot"..
Onko tästä mallista enemmän tietoa? Ja haluatteko kuvia veneestä? Vene on vielä laittamatta ja aika kulahtanut, mutta kyllä se siitä.. 🙂
Morjens Tampereelta
Finmar-Pemar mod:390 no:10 odottaa tallissa kyllästystä ja uutta lakkapintaa. Vene on valmistettu 1964 ja on vielä erinomaisessa kunnossa.
Finmar-Pemar mod:390 no:10 odottaa tallissa kyllästystä ja uutta lakkapintaa. Vene on valmistettu 1964 ja on vielä erinomaisessa kunnossa.
Tuli käytyä hakemassa Finmar Sea Cabin projekti etelästä.
Millaista tekniikkaa näissä on ollut alun perin ja olisiko jostain saatavilla kuvia alkuperäis kuntoisista veneistä niin saisi kunnostettua tuon rungon hienoksi?
Millaista tekniikkaa näissä on ollut alun perin ja olisiko jostain saatavilla kuvia alkuperäis kuntoisista veneistä niin saisi kunnostettua tuon rungon hienoksi?
Morjens,
meillä on Finmar Cabin jota ei ole mainittu sivustolla ollenkaan. Seacabin on samannäköinen, sillä erotuksella että Cabinissa on perämoottori ja kuvien perusteella hiukan erimallinen pohja. Onko tämä Cabin kuinka harvinainen kun missään ei tule vastaan toista samanlaista?
meillä on Finmar Cabin jota ei ole mainittu sivustolla ollenkaan. Seacabin on samannäköinen, sillä erotuksella että Cabinissa on perämoottori ja kuvien perusteella hiukan erimallinen pohja. Onko tämä Cabin kuinka harvinainen kun missään ei tule vastaan toista samanlaista?
Minulla projektina finmar rosso punainen väriltään,moottorina 120hv evinrude,ollut viranomaisveneenä
Hei, tuon helsingistä finmar familyn 1971, joka peruskorjattu 2001 mm. Kansirakenteiden osalta. Ei enää pressuja. Minua kiinnostaa, vene on puoliliukuva. Toteutettu akselivetoisena vp 110 hv.
Mitkä ovat ominaisuuserot, kun venettä on paljon isommalla koneellaja perävetolaitteella. Mitkä lie veneeni huiput ja kulutus?
Oliko ostos järkevä, en tosin suinkaan kadu!!! 😀
Mitkä ovat ominaisuuserot, kun venettä on paljon isommalla koneellaja perävetolaitteella. Mitkä lie veneeni huiput ja kulutus?
Oliko ostos järkevä, en tosin suinkaan kadu!!! 😀
Finmar-Pemar toi Saksasta vuonna 1964 noin 20 wankelmoottorista sisälaitaperämoottoria. Mitenkähän hanke jatkui?
Moottorit olivat kevyitä, n 30 kiloisia. Silti tehoa oli 20-24 hevosvoimaa ja kulutus n. 5 litraa tunnissa. Kohtuuarvoja vielä tänänkin.
Onkohan wankeleita vielä myynnissä veneisiin?
Moottorit olivat kevyitä, n 30 kiloisia. Silti tehoa oli 20-24 hevosvoimaa ja kulutus n. 5 litraa tunnissa. Kohtuuarvoja vielä tänänkin.
Onkohan wankeleita vielä myynnissä veneisiin?
admiral löytyy minulta. nimeltään Esteri, kahdella Valmetin 611 moottorilla varustettuna.
Hyvää työtä! Hienoa lukea oman veneen historiasta!
hienoa löytäää sivusto vanhasta työpaikasta.. toimin finmarilla venesisustajana vuosina 1975-79 pansion marinassa silloin oli purjeveneissä vielä nostokölinen tyvex 😀
Moi
Löytyisikö tämän sivuston kautta ketään Finmar Capteinin omistajaa?
Olisin kiinnostunut käyttökokemuksista.
Löytyisikö tämän sivuston kautta ketään Finmar Capteinin omistajaa?
Olisin kiinnostunut käyttökokemuksista.
Kiitoksia sivuista. Laitan jossain vaiheessa aineistoa tulemaan
Tämä on hieno ja aika nostalginen sivusto.
Minusta tuli Finmar-fani, kun isäni tilaama Tekniikan Maailma kolahti kerran postiluukusta. Vuosi oli 1971. Lehden numerossa 10/71 oli Matti Murron kirjoittama kirkkaan oranssin Finmar HT:n koeajoraportti. Eräs pikkupoika oli kerrasta myyty.
Valitettavasti isä veneili tyytyväisenä Vatorilla ja Finmarit jäivät lähinnä venemessujen ihailukohteiksi.
Kipinä kuitenkin jäi ja niinpä kerran paljon myöhemmin minustakin tuli Finmar-veneilijä vaikka tehtaan tarina oli jo kaukana takanapäin. Sääli, että Finmarin tarina päättyi mutta niin kävi monelle muullekin hienolle veistämölle, kuten tanskalaiselle Coronetille.
Olisi kiinnostavaa saada sivuston yhteyteen jonkinlainen luettelo Finmareista kirjoitetuista lehtiartikkeleista.
Kiitos mukavasta sivustosta!
Minusta tuli Finmar-fani, kun isäni tilaama Tekniikan Maailma kolahti kerran postiluukusta. Vuosi oli 1971. Lehden numerossa 10/71 oli Matti Murron kirjoittama kirkkaan oranssin Finmar HT:n koeajoraportti. Eräs pikkupoika oli kerrasta myyty.
Valitettavasti isä veneili tyytyväisenä Vatorilla ja Finmarit jäivät lähinnä venemessujen ihailukohteiksi.
Kipinä kuitenkin jäi ja niinpä kerran paljon myöhemmin minustakin tuli Finmar-veneilijä vaikka tehtaan tarina oli jo kaukana takanapäin. Sääli, että Finmarin tarina päättyi mutta niin kävi monelle muullekin hienolle veistämölle, kuten tanskalaiselle Coronetille.
Olisi kiinnostavaa saada sivuston yhteyteen jonkinlainen luettelo Finmareista kirjoitetuista lehtiartikkeleista.
Kiitos mukavasta sivustosta!
Vieraskirja on nyt julkaistu ja käytettävissänne 😊
Kaikki viestit liittyen veneilyyn tai sen ympärille toivotetaan tervetulleiksi!
terkuin webmasterinne 😎
Kaikki viestit liittyen veneilyyn tai sen ympärille toivotetaan tervetulleiksi!
terkuin webmasterinne 😎